سونی و هوش مصنوعی برای ساخت بازی‌ها

سونی و هوش مصنوعی برای ساخت بازی‌ها

شرکت سونی از برنامه‌های خود برای بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در فرآیند تولید بازی‌های ویدیویی خبر داد. بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی اعلام کرده که قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، ساخت بازی‌ها را تسریع بخشد. این اطلاعات در گزارش جدیدی که منتشر شده، موجود است.

به گفته اینسایدر گیمینگ، سونی، که مالک پلی‌استیشن است، در این گزارش بیان کرده که با تقویت فناوری‌های مانند پردازش سه‌بعدی بی‌درنگ و هوش مصنوعی، به توسعه‌دهندگان کمک خواهد کرد تا محصولات خود را سریع‌تر و با هزینه کمتری به دست مخاطبان بیشتری برسانند. این گزارش فاش کرده که در تولید بازی Marvel’s Spider-Man 2 از یادگیری ماشین بهره‌برداری شده است. در این پروژه، نرم‌افزار تشخیص صدا برای همگام‌سازی خودکار زیرنویس‌ها با دیالوگ‌های شخصیت‌ها استفاده شده که به طرز قابل توجهی زمان زیرنویس‌گذاری را کاهش داده است.

سونی همچنین از تأسیس استودیوی ضبط حجمی خود خبر داده که داده‌های سه‌بعدی را از افراد و مکان‌ها جمع‌آوری می‌کند تا تصاویری با کیفیت بالا تولید کند. این شرکت قصد دارد از محتوای سه‌بعدی با کیفیت بالا در تمامی پروژه‌های خود استفاده کند و حتی فروش خارجی این محتوا را بررسی کند.

علاوه بر این، سونی از همکاری با شرکت اپیک گیمز برای استفاده از موتور آنریل در پردازش سه‌بعدی بی‌درنگ خبر داده است. آن‌ها با بهره‌گیری از این موتور، توانسته‌اند اجزای گرافیکی سه‌بعدی را از یک موزیک ویدیو مجدداً در یک بازی استفاده کرده و یک فیلم کوتاه مفهومی بسازند. استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در صنعت بازی‌سازی موضوعی جنجالی است. برخی نگران تأثیر این فناوری‌ها بر خلاقیت و اشتغال هستند، در حالی که عده‌ای دیگر آن را راهی برای تولید سریع‌تر و ارزان‌تر بازی‌ها می‌دانند.

نظر شما در مورد استفاده از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در ساخت بازی‌ها چیست؟ آیا این فناوری‌ها می‌توانند به بهبود کیفیت بازی‌ها کمک کنند یا ممکن است تأثیرات منفی بر صنعت بازی‌سازی داشته باشند؟

درباره ی مدیا گیم