به یاد دارم که کنسول PS5 را در ابتدا به خاطر بازی دیمنز سولز خریدم و میخواستم قدرت این سختافزار نسل نهم را بررسی کنم. دیمنز سولز به طرز شگفتانگیزی بازسازی شده بود و جزئیات محیط آن واقعاً خیرهکننده بود. اما در کمال تعجب، Astro Playroom تمام نیازهای من به عنوان یک بازیکن جدید را برطرف کرد. این بازی به عنوان یک دموی تکنیکال، قدرت سختافزاری PS5 را به شکلی جذاب نمایش داد. من که با نسخههای قبلی Astro روی PS4 آشنایی چندانی نداشتم، با دیدن موجودات بامزهای که به هر بهانهای لبخند بر لبم میآوردند، احساس کردم دوباره به روزهای خوب بازیهای کلاسیک ماریو برگشتهام. پس از این تجربه، انتظار برای نسخه جدید Astro Bot سخت به نظر میرسید تا اینکه در رویداد State of Play رونمایی شد. نمایشهای جذاب آن، زمان باقیمانده تا عرضه بازی را به کندی گذراند. حالا، جدیدترین اثر Team Asobi به بازار آمده و پس از ۲۵ ساعت بازی و جستجو برای پیدا کردن نقاط مخفی و اچیومنتها، میتوانم در مورد آن صحبت کنم. بازی با حرکتی آغاز میشود که در آن کنسول PS5 به همراه استروهای مختلف در فضا مشغول حرکت است. ناگهان، Nebulax به سراغ آنها آمده و CPU کنسول را خارج میکند و همه استروها را به بیرون پرتاب میکند. از اینجا، استرو بات به جستجوی سیارهها و کهکشانهای مختلف میپردازد تا دوستانش را به خانه برگرداند. داستان تنها بهانهای برای ماجراجویی است و نباید انتظار عمق چندانی از آن داشته باشید. با ادامه بررسی این بازی با ما در مدیا گیم همراه باشید.
بررسی بازی Astro Bot
Astro Bot را میتوان یک دستاورد فنی و هنری بزرگ برای سختافزار PS5 به شمار آورد. سازندگان با انتقال ویژگیهای مثبت نسخه قبلی و افزودن عناصر جدید، گرافیک فنی بدون نقصی را ارائه دادهاند که در میان عناوین پلتفرمر بینظیر است. همچنین، فیزیک شگفتانگیز بازی بهقدری جذاب است که شما را متحیر میکند. تیم سازنده بدون هیچ ترسی از نمایش فیزیک بازی، به شما آزادی عمل زیادی میدهد؛ از پخش برگها و سیبها تا شوخی با پارتیکلهای مراحل، همه نشاندهنده جسارت تیم توسعهدهنده است.
این همه در حالی است که هیچگونه افت فریمی احساس نخواهید کرد، که این خود یک معجزه برای Astro Bot به شمار میآید. در طول بازی، شما باید بیش از ۳۰۰ استرو را جمعآوری کرده و به محیط هاب بیاورید. هر یک از این استروها رفتار خاصی دارند و انیمیشنهای متنوع و غیرتکراری برای آنها طراحی شده است. با توجه به اینکه این بازی تنها در سه سال ساخته شده، این موضوع به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ تیم سازنده محسوب میشود. موسیقی بازی نیز از نقاط قوت آن است و در بیشتر مواقع با قطعات غیرتکراری مواجه خواهید شد. تنظیم مجدد و ریمیکس برخی از آهنگهای کلاسیک پلیاستیشن به شکلی هوشمندانه انجام شده است. به عنوان مثال، در مرحلهای اختصاصی از بازی God of War، موسیقی Bear McCreary به زیبایی با بافت الکترونیکی بازی Astro Bot ترکیب شده است. اضافه شدن صدای کریتوس و استفاده از کلمه “Boy” در این مرحله، لحظهای خندهدار و یادآور خاطرات شیرین با بازیهای پلیاستیشن را به وجود میآورد. افکتهای صوتی نیز در بالاترین استانداردها قرار دارند و با کمک قابلیتهای کنترلر DualSense، احساسات واقعی مانند راه رفتن، ضربه زدن و شنا کردن به خوبی به بازیکن منتقل میشوند.