بازی Still Wakes The Deep

بازی Still Wakes The Deep

استودیوی اتاق چینی به عنوان بنیانگذار عصر جدید بازی های شبیه ساز راه رفتن شناخته می شود. تیمی که با تولید Dear Esther و بازگویی داستان مینیمالیستی آن، این ژانر را مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار داد. سرمایه گذاران به رهبری Sumo Digital، China Rome را به شرکت های تابعه خود اضافه کردند. نزدیک به یک دهه از زمانی که این تیم آخرین بازی خود را در ژانر محبوب و خاص خود منتشر کرد می گذرد و اکنون Steelwax the Deep در راه است. اثری با منابع و پردازش چشمگیر در دنیای سینما و اگر به ترس از ناشناخته ها علاقه دارید، اوقات خوشی را برای شما به ارمغان می آورد.
Describing Still Wakes the Deep، کارگردان بازی و یکی از بنیانگذاران استودیوی اتاق چینی، دن پینچ بک، آن را نسخه ای از «چیز» جان کارپنتر با محیط دکل نفتی می نامد. به لطف تجربه تیم سازنده در ساخت بازی های روایی مانند Everybody’s Gone to the Rapture و Amnesia: A Machine for Pigs، اکنون شاهد نسخه تکامل یافته تری از نسخه این تیم از سبک شبیه ساز راه رفتن هستیم. بازی فاقد HUD است و همه سازندگان سخت تلاش می کنند تا تجربه ای شگفت انگیز را به بازیکنان ارائه دهند. اتفاقی که با وجود ایراداتی که قابل مشاهده است، باز هم تکرار شد. یکی از نکات جالب این عنوان توجه به فرهنگ اسکاتلند و پیشینه شخصیت اصلی داستان است. این با یک گزینه اختصاصی زیرنویس درون بازی تکمیل می شود. الک نیومن که قبلاً از Cyberpunk 2077 می شناسیم، به عنوان صداپیشه شخصیت اصلی کامرون مک لیری حضور دارد و در کنار دیگر صداپیشگان نسبتاً شناخته شده بازی، فهرست قابل قبولی را تشکیل می دهد.

تشابه با فیلم و سریال‌های معروف

با یک جستجوی ساده، می‌توانید فهرست بلندبالایی از فیلم‌های مختلف را بیابید که سازندگان آن را برای ساختن قسمت‌های مختلف بازی الهام گرفته‌اند. این فیلم از ترسناک تا روانی و هر کدام به نوعی در خلق روم چین تاثیرگذار بود. توسعه‌دهندگان تاکید می‌کنند که این فیلم‌ها دو جنبه جالب دارند: یکی این که مخاطب را با محتوای اضافی خارج از رسانه بازی ویدیویی آشنا می‌کند، و دیگری اینکه باعث می‌شود ما از آنچه در حال حاضر در دست داریم لذت بیشتری ببریم. این ارجاعات به آثار دیگر، چه مستقیم و چه غیرمستقیم، همچنان در توان نور بیداری است. این بازی نیز مانند آثار قبلی سازنده خود، جنبه ادبی دارد انتخاب کلمات و دیالوگ ها به بهترین شکل انجام شده و تجربه لذت بخشی را برای مخاطب ایجاد می کند.

درباره ی مدیا گیم