بازی Metaphor: ReFantazio، بازی بعدی توسعه دهنده Persona Atlus، بالاخره اطلاعات جدیدی از آن منتشر شد و تاریخ انتشار آن مشخص شد.
ما قبلاً می دانستیم که Metaphor امسال عرضه می شود، اما یک دمو استریم شده جدید تاریخ دقیق بازی را به همراه نگاهی عمیق به گیم پلی برای اولین بار تأیید کرد.
پس از کار استودیو بر روی سریال های Shin Megami Tensei و Persona، کارگردان Katsura Hashino گفت: استعاره: ReFantazio قرار است قله بازی های RPG ماباشد و منتظر طوفان باشید. انتشار آن به مناسبت سی و پنجمین سالگرد اولین بازی Atlus است. هاشینو محیط فانتزی و چرخش انتخاباتی Metaphor را در گیم پلی آشنای Persona توضیح داد.
داستان بازی
داستان بر روی قهرمان جوانی متمرکز است که با مرگ پادشاه جهان به یک انتخابات جادویی کشیده می شود. هر کسی با هر موقعیت اجتماعی می تواند با جلب حمایت مردم، پادشاه بعدی شود و به یک ماجراجویی جهانی و نبرد برای تاج و تخت منجر شود.
قهرمان داستان از جایگاه پایین تری برخوردار است، اما همچنان مصمم است که تاج و تخت را به دست آورد همراه با همدم پری خود. اما آیا جهان ارزش حکومت کردن را دارد؟
برخلاف بازیهای RPG قبلی Atlus، بازیکنان میتوانند در زمان واقعی با حملات و جاخالیها مبارزه کنند، که کاوش میدان پویا را تضمین میکند و آسیاب کردن را سریعتر میکند. البته، مبارزات نوبتی در جایی که بازیکنان از یک سیستم شغلی به نام Archetypes استفاده می کنند، باقی می ماند. قهرمانان با رویارویی با اضطرابهای خود، به این شخصیتهای قهرمان دسترسی پیدا میکنند، با قدرتهای خاصی که شکلهای متفاوتی به خود میگیرند بله، کمی شبیه به شخصیتها
علاوه بر این، محیطها بسیار گستردهتر از سایر بازیهای Atlus هستند. در حالی که جهان باز نیست، هر منطقه بزرگ و قابل کاوش است و قهرمان داستان می تواند با سر خوردن روی شمشیر خود مانور دهد. این استریم دارای یک کلان شهر بزرگ پایتخت و یک شهر به سبک قرون وسطایی بود که بازیکنان میتوانند درخواستهای جایزه را پیدا کنند و برای جزئیات درباره سیاهچالها با خبرچینها صحبت کنند.
بازیکنان همچنین با وسیله نقلیه شخصی خود، Gauntlet Runner، طراحی شده توسط هنرمند Evangelion، ایکوتو یاماشیتا، به سراسر جهان سفر خواهند کرد. با این حال، سفر به زمان و ساختار تقویمی آشنا برای بازیکنان Persona نیاز دارد، به علاوه ترتیب انجام ماموریت ها روی گیم پلی و داستان تأثیر می گذارد. علاوه بر این، سفر در داخل وسیله نقلیه انجام می شود، جایی که بازیکنان می توانند استراحت کنند، آشپزی کنند و با مهمانی خود معاشرت کنند یا حتی روی عرشه بایستند تا دنیا را تماشا کنند.
سپس بازیکنان چندین سیاهچال، هم سیاه چال های داستان اصلی و هم سیاه چال های کوئست جانبی را کاوش خواهند کرد. در واقع در این بازی سیاهچال های بیشتری نسبت به هر بازی قبلی Atlus وجود خواهد داشت.
هاشینو همچنین یک سیستم پیرو را توصیف کرد که از رشد روابط حزبی در هنگام سفر تقلید می کند. همانطور که پیوندها با شخصیت ها عمیق تر می شود، آنها به قوی ترین حامیان قهرمان در تلاش او برای تاج و تخت تبدیل می شوند. همچنین کهن الگوهای جدیدی را برای استفاده در نبرد فراهم می کند تعداد کمی برای یافتن وجود دارد.
تاریخ انتشار
بازی Metaphor: ReFantazio در تاریخ 11 اکتبر 2024 یا 20 مهر 1403 برای کنسولهای پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC منتشر خواهد شد.