نقد و بررسی بازی Final Fantasy 7 Rebirth : یکی از هیجان انگیز ترین بازی های مدرن که کاربران جدید و قدیمی زیادی به خود اختصاص داده است. در ادامه با مدیا گیم همراه باشید.
Final Fantasy VII Rebirth یک بازی اکشن نقشآفرینی آینده است که توسط شرکت اسکوئر انیکس تولید شده است و دومین بازی برنامه ریزی شده که سهگانه بازیهایی که در سال 1997 بازی پلیاستیشن Final Fantasy VII را بازسازی میکنند. چیزی حدود یک هفته مانده تا انتشار این بازی برای نسخه ps5 و همه هواداران منتظر بازی هستند.
نقد و بررسی بازی Final Fantasy 7 Rebirth
در آخرین لحظات بازی کلود خود را در دوراهی سرنوشت خود می بیند. سپیروث سوراخی در تار و پود واقعیت پاره کرده است و دروازهای کوبنده به آیندهای نامعلوم اشاره میکند. این یک چشمانداز دلهرهآور است که وقتی آئریث میگوید گام بعدی در سفر آنها تغییر بیشتری از خود سرنوشت دارد، بیشتر میشود.
این بیانیه ای از توسعه دهنده Square Enix بود که نشان می داد بازگویی یکی از محبوب ترین داستان های تاریخ بازی های ویدیویی ممکن است آنطور که طرفداران انتظار دارند یا شاید می خواهند، پیش نیاید. این لحظه ای است که شخصیت ها و بازیکنان به طور یکسان در ماهیت ناراحت کننده عدم اطمینان سهیم هستند. قبل از اینکه آنها از دروازه عبور کنند، تیفا از Aerith می پرسد: در آن طرف چه خواهیم یافت؟ که او پاسخ می دهد: آزادی. آزادی بی حد و حصر و وحشتناک و حق با او بود.
Final Fantasy 7 Rebirth یک بازی در مورد مبارزه بین سرنوشت و آزادی، اما همچنین تعادل ظریف بین نویسنده و عاملیت است. تولد دوباره بازیکنان را قادر میسازد تا دنیای اطراف خود را کاوش کنند و مسیر خود را از طریق سیستمهای گیم پلی که کاوش را تشویق میکنند ترسیم کنند. و از طریق داستان خود، او روایت قانعکنندهای درباره تأثیر مخرب بهرهبرداری از منابع طبیعی، و همچنین علل و پیامدهای انسانی محیطگرایی شدید ارائه میکند.
اما این داستانی است که در نهایت گفته خواهد شد و به روش های بسیار خاص، خوب یا بد، خاتمه خواهد یافت. تعادل بین ایدئولوژی های متضاد به ندرت کامل است، و این در Final Fantasy 7 Rebirth مشهود است، بازی ای که ده ها ساعت را پاداش می دهد که آژانس را فعال می کند، اما برای چند ساعتی که آینده مجموعه را می نویسد ناامید می کند.
این بازی تقریبا Remake را اجرا می کند. به عبارت دیگر، این مجموعه ای ماهرانه از سیستم ها است که پاسخگویی یک بازی اکشن رضایت بخش را دارد و با ماهیت و روش متفکرانه یک بازی استراتژیک نوبتی ترکیب می کند. این هیبرید در Remake یک مکاشفه بود و فقط در Rebirth تقویت شده است. این پیشرفت ناشی از بررسی هم افزایی بین شخصیتها است که پویایی مبارزه را افزایش میدهد و در عین حال مکانیک بدن را برای استفاده در گرمای نبرد نیز معرفی میکند. در حالی که هر شخصیت دارای یک حمله اساسی است که می تواند با ضربه زدن یک دکمه انجام شود، یک حمله ویژه توسط a
با این حال، مهارت های سلاح و سیستم فولیو برای Rebirth جدید و پیشرفته هستند. اولین مورد، توانایی باز کردن مهارت های منحصر به فرد سلاح با بالا بردن سطح سلاح کلی است. این مهارتها مانند مواد در سلاحها گنجانده میشوند و پاداشهای مختلفی مانند افزایش آمار، افزایش اثربخشی حالتهای شخصیت خاص یا مهار تواناییهای جادویی را ارائه میدهند.
این یک راه کوچک دیگر برای تقویت حس رشد است. برگه ها دست نوشته هایی با مضمون خاص برای هر شخصیت هستند: Sword Art برای Cloud، Way of the Fist برای Tifa، Companion Sharpshooter برای Bart، و موارد دیگر. با بالا رفتن سطح، امتیاز مهارت در دسترس میشود و میتوان با باز کردن قفل افزایشهای آماری خاص یا رفتارهای مقیاسبندی، برای تعریف یک سبک برای شخصیتها صرف کرد.
برای مثال میتوانید یک رویکرد تدافعی برای Cloud ایجاد کنید که با تبدیل کردن او به یک نیروگاه تهاجمی، توانایی او را برای آسیب رساندن یا تمرکز بر پر کردن نوار محدودیت در سریعترین زمان ممکن افزایش دهد. سیستم آنقدر باز نیست که ساختهای احتمالی زیادی وجود داشته باشد، و در اکثر موارد باز کردن قفل اکثر ارتقاءها بسیار آسان است، حتی اگر انجام این کار روند کندی داشته باشد.
در نتیجه تمرکز بر ساختار و موقعیت خاص تر با ترتیب دادن و توزیع مجدد نقاط از نکات مفید بازی است. Folio همچنین جایی است که تواناییهای هم افزایی اضافی و همچنین جادوهای عنصری که با استفاده از ATB به جای MP اجرا میشوند، باز میشوند. این ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما اطمینان از اینکه همه همیشه می توانند یک طلسم اولیه را انجام دهند، باید اهمیت بهره برداری از نقاط ضعف را به شما نشان دهد.
یکی از سوالات مهم درباره Rebirth این بود که چگونه میتوان شخصیت اصلی یا شخصیتی که با آن بازی می کنیم را مدیریت کرد؟ به طور خاص اینکه آیا و چگونه ممکن است نحوه پخش داستان را تغییر دهد یا خیر. در بیشتر موارد، هیچ تغییر شدیدی ایجاد نمیکند و سکتههای گسترده داستان که پس از خروج کلود و آوالانچ از میدگار به وجود میآید، یکسان است.
Rebirth همان کاری را میکند که Remake انجام داد، شخصیتهایش را عمیقتر میکند و غنای را به روایت میافزاید که قبلاً ممکن نبود. رشته روایت Find-Sephiroth-and-Save-the-world به پسزمینه منتقل میشود و در بخشهای قابل توجهی از بازی وجود دارد، بنابراین بازیگران اصلی میتوانند در مرکز صحنه قرار گیرند، و بسیار خوب کار میکند.
اگرچه بازسازی به داستانهای پسزمینه اشاره میکرد و آنها را در سطحی بسیار سطحی بررسی میکرد، کلود همیشه محرک اصلی روایت بود. این داستان مزدوری بود که فقط برای خودش جنگید و یاد گرفت برای دیگران و با دیگران بجنگد. این بار او نقش مکمل را در داستان های دیگر شخصیت ها بازی می کند تا اینکه اتفاقی برای سپیروث می افتد.
بیشتر داستان او از دریچه تیفا، دوست دوران کودکی که کم کم به او نزدیک شده است، روایت می شود. تاریخچه کلود حتی برای خودش مبهم است، اما تیفا واضحترین خاطره را از آن دارد و از آنجایی که وضعیت ذهنی او تحت کنترل سپیروث از کنترل خارج میشود، او نقش لنگر او را ایفا میکند که منجر به لحظات حساسی میشود.
اما در عین حال، او تاریخ دردناک خود را دارد که باید با آن دست و پنجه نرم کند، زیرا پدرش را در نتیجه اقدامات شینرا و سپیروث از دست داده است. نکته مهم این است که داستانهای پسزمینه و کاوش آنها هیچ چیزی برای کاهش شخصیتها انجام نمیدهد و در واقع هر شخصیت را انسانیتر و شایسته همدلی میکند. در حالی که تیفا لحظات ضعف خود را دارد، او همچنین از چالش ها بالاتر می رود تا نشان دهد که قدرت درونی برای مطابقت با قدرت بیرونی خود را دارد.
شما متوجه میشوید که هر یک از شخصیتها چقدر جدی هستند و ماهیت اغراقآمیز شخصیت هر شخصیت، زمینه را برای چیزی به یاد ماندنی فراهم میکند. لحظات. یکی از این نمونهها زمانی است که کلود باید یک سخنرانی هیجانانگیز برای سربازان شینرا داشته باشد و اگرچه این یک سناریوی احمقانه است، او به آرامی خود را به عنوان Aerith و تیفا به او میکشند و آن طرف ابر را نشان میدهد. که در بازسازی یا نسخه اصلی دیده نشد.
گیم پلی ما به Cloud به عنوان یک شمشیرباز بزرگ و سنگی فکر می کنیم، اما به نظر می رسد که او عاشق یک سخنرانی خوب زمانی است که در یک محیط راحت است. لحظاتی مانند این داستان تولد دوباره را روایت میکنند و اغلب شخصیتهای بزرگی را نشان میدهند که بر آنچه در ابتدا ترسناک به نظر میرسد غلبه میکنند.
در هر یک از مناطق بازی افرادی با شکل و شمایل مختلف هستند که به کمک نیاز دارند. این ماموریتها به ندرت از نظر گیمپلی هیجانانگیز هستند، اما تغییر خوبی در لحن ایجاد میکنند که به سهولت کار کمک میکند.
آنها همچنین این فرصت را برای درک بهتر چگونگی تغییر جهان شینرا با صحبت با افرادی با ایدهآلها و دیدگاههای متفاوت فراهم میکنند. همیشه عذاب و غم نیست، زیرا در بیش از چند مورد خود را در میان افرادی یافتهام که توانستهاند از چیزهای ساده زندگی لذت ببرند یا فهمیدهاند که چگونه با احترام از زمین برای پیشرفت استفاده کنند. برای هر داستان تراژدی و از دست دادن به دست شینرا، داستانی وجود دارد که امید و دلیلی برای مبارزه می دهد.
در بین این لحظات، روایت اصلی به میان میآید و متأسفانه از نظر کیفیت بسیار کمتر و به ارائه آن اطمینان دارد. برخی معتقدند که سرعت بازی یک مشکل بزرگ است و این تا حد زیادی به این دلیل است که طول میانی آن بسیار شبیه به Final Fantasy 7 اصلی است. بخش قابل توجهی از بازی در بهترین و بدترین حالت حواسپرتی را پرت میکند. لحظات کلیدی در این فصلها وجود دارد که داستان را به جلو میبرد، شخصیتها را معرفی میکند یا وزن عاطفی زیادی را تحمل میکند، اما آنها در گروگان گیمپلی هستند که کاملاً نابجا و کرکی به نظر میرسد. بازده این لحظات با فرآیند خسته کننده پریدن از حلقه ها برای رسیدن به آنها کاهش می یابد.
سخن پایانی : خوشبختانه با تمام ضعف و مشکلات بازی آنچه به کاربر انتقال می دهد حس یک تجربه گیمپلی هیجان انگیز مدرن است که در حین انجام عملیات ها و تنوع در مراحل و شخصیت ها به شما پاداش می دهد و اینکه آیا اسکوئر انیکس میتواند همه چیز را در قسمت سوم و آخر جمع کند یا خیر، موضوع بحثهای زیادی از اینجا به بعد خواهد بود. درست مانند دوراهی سرنوشت، آینده ای ناشناخته بار دیگر به چشم می خورد و هر چیزی هنوز ممکن است. اخبار بازی Final Fantasy 7 Rebirth را میتوانید در وب سایت MediaGame دنبال کنید.